Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ένα παιχνίδι σωτηρίας - πολλές πτυχές σκέψης

Το μεσημέρι της Παρασκευής 18 Ιουνίου επιφύλαξε στους μικρούς μου φίλους μια διαφορετική παιγνιώδη δραστηριότητα. Τα παιδιά άκουσαν με προσοχή την περιπέτεια του Κοτάκη, που στην προσπάθειά του να γευτεί τα πεντανόστιμα σκουλήκια του περιβόητου πράσινου λιβαδιού του προκάλεσε μεγάλη ζημιά -και εν τέλει φυλακίστηκε από τον βάτραχο φύλακά του - και ενεπλάκησαν ενεργά στο παιχνίδι "Σώστε το κοτάκι!".

Τα παιδιά ανέλαβαν να καθοδηγήσουν τη Σάλυ, τη σαλιγκαρούλα φίλη του Κοτάκη για να βρει τον φύλακα και να διαπραγματευτεί την απελευθέρωση του φίλου της. Οι παίκτες συμμμετείχαν με ιδιαίτερο ζήλο στις τρεις αποστολές που της όρισε ο βάτραχος. Το παιχνίδι απαιτούσε δεξιότητες στον προσανατολισμό, τις οποίες δεν διέθεταν τα παιδιά, αλλά τις κατέκτησαν μέσα από το παιχνίδι. Η ιστορία του παιχνιδιού στηρίχτηκε στην πυραμίδα του Freytag και μύησε τα παιδιά στα μυστικά της δημιουργίας μιας περιπέτειας, αλλά και στα βήματα συγγραφής μιας καλής ιστορίας. Τα υλικά που αξιοποιήθηκαν για την υλοποίηση του παιχνιδιού ήταν όλα γνώριμα στα παιδιά από προηγούμενα παιχνίδια και δραστηριότητες. Παράλληλα, το παιχνίδι προσέφερε στους μικρούς παίκτες μια απολαυστική βιωματική εμπειρία για να αποφασίσουν τα ίδια τον τρόπο διεκπεραίωσης των αποστολών και ανέδειξε την ύπαρξη της λογικής ακολουθίας στη σκέψη.
Το μεσημέρι της Τρίτης 22 Ιουνίου επαναλήφθηκε το παιχνίδι σωτηρίας, μόνο που αυτή τη φορά, ανέλαβαν τα ίδια τα παιδιά να τοποθετήσουν ΌΛΑ τα στοιχεία του παιχνιδιού στο πάτωμα της αίθουσας σκέψης. Έπειτα, από τον ρόλο του μηχανικού ανέλαβαν τον ρόλο του παίκτη και με τη δύναμη της φαντασίας και της καλής τους διάθεσης κατανόησαν πως το παιχνίδι έχει πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης. Ένα άλλο στοιχείο που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι όταν ο παίκτης που κρατούσε το σαλιγκαράκι έπρεπε να λάβει την απόφαση της επόμενης κίνησης του σαλιγκαριού, όλα τα παιδιά συμμετείχαν και συναποφάσιζαν ορθά για τη κίνηση. Υπήρξαν ελάχιστες περιπτώσεις που μερικοί παίκτες αποφάσισαν λανθασμένα. Οι αποφάσεις αυτές ήταν ιδιαιτέρως χρήσιμες, γιατί τα παιδιά καθοδηγήθηκαν στην αυτοδιόρθωση και στην επισφράγιση της ορθής επιλογής.
Στο τέλος του παιχνιδιού πραγματοποιήθηκε συζήτηση για τους ήρωες της ιστορίας, για την παραβίαση των κανόνων και τη συνέπεια της τιμωρίας, για την αξία της φιλίας και της αλληλοβοήθειας, αλλά και τη σημασία της εμπλοκής όλων στη λήψη των αποφάσεων. Πρόσθετα, αναφέρθηκε στα παιδιά ένα συνώνυμο για τον τρόπο του παιχνιδιού, που δεν είναι άλλο από τη λέξη "Αλγόριθμος".
Η συνάντησή μας ολοκληρώθηκε με ένα ατομικό παιχνίδι για να βρούμε τη σειρά με την οποία θα ανέβαιναν τα παιδιά στο τρένο αποχώρησης από την αίθουσα σκέψης. Κάθε παιδί πήρε στα χεράκια του από ένα υφασμάτινο τετράγωνο και τέσσερις γωνίες και προσπάθησε να ταιριάξει τις ξύλινες γωνίες στις γωνίες του υφάσματος. Όποιος τελείωνε το ταίριασμα ανέβαινε στο τρένο. Μ' αυτόν τον τρόπο αποχαιρετηθήκαμε και ανανεώσαμε το ραντεβού μας για το επόμενο ταξίδι στη χώρα της Σκέψης.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

«Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης

 Το παρόν άρθρο αποτελεί τη συμμετοχή στα Education Leaders Awards 2023 για την  Ενότητα: Εκπαίδευση - Τηλεκπαίδευση  και την  Κατηγορία: 1.1 Καινοτομία στη Διδασκαλία 1. Τίτλος υποψηφιότητας «Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης 2. Συμμετέχουσα εκπαιδευτική εταιρεία / οργανισμός / φορέας κλπ. Γ' Βρεφονηπιακός Σταθμός Αθηνών Γενικού Επιτελείου Στρατού / Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (Γ΄ ΒΝΣΑ ΥΠΕΘΑ/ΓΕΣ) 3. Είστε δημόσιος εκπαιδευτικός φορέας; Ναι 4. Εκπαιδευτική βαθμίδα / δραστηριότητα Παιδικός Σταθμός / Νηπιαγωγείο 5. Δημιουργοί / Συντελεστές Δημιουργός - Ερευνήτρια: Ευτυχία Σαμαρτζοπάνου ✓ Μηχανικός Πληροφορικής στο Κέντρο Ελέγχου Υλικών του Γενικού Επιτελείου Στρατού ✓ Συγγραφέας Παιδικής Λογοτεχνίας ✓ Msc στην Ασφάλεια Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων ✓ Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής "Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση" ✓ Υποψήφια Διδάκτωρ στη Διδακτική της Πληροφορικής ✓ Μέλος του Εργαστηρίου Δημιουργικότητας Καινοτο

Education Leaders Awards 2023: Η δικαίωση της Αριάδνης Δάντε

Την Δευτέρα 03 Ιουλίου, στο Συνεδριακό Κέντρο Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (πρώην ΤΕΙ Πειραιά), πραγματοποιήθηκε η Τελετή Απονομής των  Education  Leaders  Awards  2023 . Για 8η συνεχόμενη χρονιά διοργανώθηκαν στην Ελλάδα από την  BOUSSIAS  events  τα  Education  Leaders  Awards  2023 , με στόχο να αναδείξουν και να επιβραβεύσουν τις εκπαιδευτικές μονάδες και δραστηριότητες, καθώς και τον Εκπαιδευτικό της Χρονιάς που ξεχώρισαν, με σκοπό την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής εμπειρίας, τόσο για τους διδασκόμενους, όσο και για τους διδάσκοντες στη νέα ψηφιακή εποχή. Περισσότερα από  200 υψηλόβαθμα στελέχη  της εκπαίδευσης, εκπρόσωποι Φορέων, Πανεπιστημίων, Επαγγελματίες καθώς και εκπρόσωποι Τύπου, βρέθηκαν στην Τελετή Απονομής, επικροτώντας την καινοτομία και την ποιότητα των βραβευμένων υποψηφιοτήτων των εκπαιδευτικών μονάδων και των ίδιων των εκπαιδευτικών στην χώρα μας. Συνολικά, διακρίθηκαν   57 εκπαιδευτικές μονάδες και εκπαιδευτικοί στον Δημόσιο Εκπαιδευτικό Φορέα και 40 εκπαιδευτικές