Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ας προγραμματίσουμε την καθημερινότητά μας...

Βρισκόμαστε λίγες μέρες πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και όλοι εμείς οι γονείς που έχουμε παιδάκια μικρής ηλικίας, είμαστε στην κατάλληλη στιγμή, που πρέπει να ανασκουμπωθούμε και να βοηθήσουμε τα παιδιά μας, για να ενταχθούν ομαλά στο σχολείο.
Βέβαια, η διαδικασία της ομαλής ένταξης των παιδιών μας στο σχολικό πλαίσιο δεν εξαρτάται αποκλειστικά από τη δική μας ανασυγκρότηση, μιας και κάθε παιδί έχει τη δική του προσωπικότητα και αντίστοιχα τον ατομικό του χρόνο προσαρμογής, αλλά ως γονείς μπορούμε να συμβάλλουμε στην ελαχιστοποίηση των πρωινών μουρμουρητών και στην προετοιμασία ενός ξεκούραστου μαθητή για μια καλή μαθητική πορεία.
Για να το επιτύχουμε αυτό, πιστεύω πως το σημαντικότερο πράγμα που πρέπει να γνωρίζουν τα παιδιά μας είναι το πρόγραμμα της οικογένειας. Ανεξάρτητα από το εάν εργάζονται και οι δύο γονείς, το είδος της εργασίας τους, το γεγονός αν υπάρχουν βρέφη στο σπίτι, τον αριθμό των μελών ή την παρουσία των παππούδων και των γιαγιάδων, κάθε οικογένεια πρέπει να έχει τη δική της καλά ορισμένη καθημερινότητα.
Συνήθως, ο προγραμματισμός της καθημερινότητας μιας οικογένειας συμβαδίζει με την τήρηση ορίων σε διάφορες παραμέτρους, όπως η ώρα ύπνου, η ώρα φαγητού, η διάρκεια μελέτης, η ώρα ξεκούρασης, είτε οι ώρες εξωσχολικών δραστηριοτήτων. Τα όρια ενισχύουν το αίσθημα της ασφάλειας των παιδιών, αλλά και των ενηλίκων, και προσφέρουν στην οικογένεια σταθερότητα και ισορροπία. 
Θεωρώντας πως η έναρξη του σχολείου είναι από μόνη της ένα καταλυτικό γεγονός στην καλλιέργεια της προσωπικότητας του παιδιού μας, είναι καλό να πλαισιώνεται με ουσιαστικές χρονοθυρίδες. Κι εάν αυτή τη στιγμή, που διαβάζετε το άρθρο μου φαντάζω γραφική στα μάτια σας με τα κουτάκια που ξεδιπλώνει η γραφή μου, θέλω να κρατήσετε στο πίσω μέρος του μυαλού σας την πληροφορία, ότι είναι προτιμότερο για ένα παιδί να έχει γεμάτα κουτάκια στο ημερολόγιό του, έχοντας στη διάθεσή του έναν μπούσουλα, παρά να αισθάνεται ανασφαλές και να μην γνωρίζει από ποια δραστηριότητα πρέπει να ξεκινήσει.
Τέλος, ένα σημαντικό θέμα που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας στον προγραμματισμό της καθημερινότητάς μας είναι η άποψη των παιδιών. Πριν ανακοινώσουμε τα όρια και τα πλαίσια της οικογένειας στα παιδιά μας, είναι καλό να τα ρωτήσουμε, για να μας πουν τη γνώμη τους σχετικά με τις δικές τους προτιμήσεις.
Ας μη ξεχνάμε, πως για να είναι αποτελεσματικός ο προγραμματισμός και να απολαμβάνουμε τα οφέλη του, πρέπει να τον τηρούμε όλοι.
Καλή σχολική χρονιά!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως δ...

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου «Ό τ ι κ ι α ν σ υ μβ αί νε ι στη ζω ή σο υ, εσ ύ ν α μ έ νε ι ς μ ό νο στη χ α ρ ά σο υ. Ν α χ α μογελ ά ς , ν α τολμ ά ς , ν α δ ί νε ι ς χ ώ ρο στο λε υ κ ό φως κ αι στη δημ ι ο υ ργ ία. Ν α γελ ά ς , ν α ζε ι ς , ν α ονε ι ρε ύ εσ αι. Ν α ζωγρ α φ ί ζε ι ς τον κ ό σμο με το δ ι κ ό σο υ π α ρ α μ ύ θ ι. ΝΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ.  Κ ι έ πε ι τ α, ν α σμ ι γε ί ς με τ α π α ρ α μ ύ θ ια των ά λλων κ αι ν α α ντ α μ ώ νετε σε μ ια Γ ι ορτ ή, μ ια Γ ι ορτ ή Π α ρ α μ υ θ ι ο ύ...» Την Κυριακή 2 Ιουνίου το Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας στολίστηκε με τις αφίσες ζωγραφιές των παιδιών του Δημοτικού Σχολείου Αγγελοκάστρου και υποδέχθηκε τους καλεσμένους του, για να τιμήσουν το έργο και την σαραντάχρονη πορεία της συγγραφέως Ελένης Πριοβόλου .        Η κινητικότητα στον αύλειο χώρο του Μουσείου ξεκίνησε από νωρίς. Παρά τη...

Το summer Camp της ΓΕΑ Αγρινίου μέσα από τη γραφή της μαμάς Αριάδνης Δάντε

Πρωινό Τετάρτης, 3 Ιουλίου 2024. Ο δευτερότοκος κατεβαίνει από το αυτοκίνητο της περήφανης Αγρινιώτισσας μάνας, που έχει παρκάρει στο Δημοτικό Στάδιο Αγρινίου "Μιχάλης Κιούσης" και συντροφιά με τη μάνα οδεύουν στο κλειστό γυμναστήριο. Ο νεαρός επίδοξος μπασκετμπολίστας είναι έτοιμος να παρακολουθήσει το 4ημερο Basketball Camp της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου, για το οποίο έκανε 300 χιλιόμετρα. Άλλωστε, τον σωστό δάσκαλο τον ακολουθούμε παντού. Κι αυτό το καλοκαιράκι από το να κάθεται ένας έφηβος στο σπίτι, είναι προτιμότερο να βρίσκεται στο γήπεδο και να μαθητεύει πλάι σε ξεχωριστούς προπονητές, για να κερδίζει γνώσεις και εμπειρίες στο αγαπημένο του άθλημα.  Αυτό το τετραήμερο οι προπονητές των αναπτυξιακών τμημάτων της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης, Ελένη Καλαϊτζάκη (εμπνεύστρια και ιδρύτρια του Γ.Σ. ΑΡΤΕΜΙΣ ΑΧΑΡΝΩΝ) και Γιάννης Ελευθεριάδης μαζί με τον κορυφαίο Skill Development Basketball Coach, Ganon Baker και τον Διδάκτορα Προπονητή Δημήτρη Γαλάνη ήταν έτοιμοι...