Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαθαίνω Πληροφορική δίχως Υπολογιστή στην Ακαδημία Πληροφορικής «Σοφοί Πύθωνες» της Αριάδνης Δάντε

«Κάθε μαθητής και μια αστείρευτη σπουδή, μια ευλογία. Κάθε μαθητής και μια ανεπανάληπτη έμπνευση για δημιουργία.», Αριάδνη Δάντε
Στην Ακαδημία Πληροφορικής «Σοφοί Πύθωνες» της Αριάδνης Δάντε, τα παιδιά μαθαίνουν με δημιουργικό τρόπο τις βασικές αρχές Πληροφορικής μέσα από το παιχνίδι. Σύμφωνα με τη συγγραφέα, η επαφή της με κάθε παιδί είναι και μια αιτία για να δημιουργήσει τουλάχιστον ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, προκειμένου να το καθοδηγήσει στον κόσμο της Πληροφορικής με τον δικό της χαρισματικό τρόπο. 

Με σύνθημα τη φράση «Μαθαίνω Πληροφορική δίχως Υπολογιστή» η συγγραφέας έχει καταφέρει να δημιουργήσει και να υλοποιήσει 14 εκπαιδευτικά προγράμματα -κυρίως για την εισαγωγή των παιδιών στην Πληροφορική μέσα από το παιχνίδι- σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας και στο Ελληνικό Νηπιαγωγείο του Λονδίνου, ενώ δε χάνει τις ευκαιρίες για να ταξιδέψει σε νέες γωνιές της χώρας μας, προκειμένου να αποκαλύψει στα παιδιά τη μαγεία της Πληροφορικής μέσα από τη Λογοτεχνία.
Εάν θέλετε να προσκαλέσετε τη συγγραφέα στο σχολείο σας, μπορείτε να αποστείλετε το αίτημά σας στο email: academia.computer.science@gmail.com

Στις ακόλουθες παραγράφους αναφέρονται περιληπτικά τα προγράμματα της συγγραφέως.  
Το πρώτο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Αριάδνης Δάντε δημιουργήθηκε τον Αύγουστο του 2010. Ο τίτλος του ήταν «Ταξιδεύοντας στην Τσιπούπολη» και το περιεχόμενό του είχε στόχο την εκμάθηση της αρχιτεκτονικής του Υπολογιστή σε τρίχρονα μέσα από το παραμύθι και τη ζωγραφική. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έναν κύκλο 9 μαθημάτων διάρκειας 30 λεπτών.

Τον Μάρτιο του 2015 δημιουργήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Ο Απόστολος στην Πυθωνία». Σκοπός του ήταν η εξοικείωση των παιδιών με τους πέντε βασικούς τύπους δεδομένων στον προγραμματισμό. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έναν κύκλο 6 μαθημάτων διάρκειας 30 λεπτών και συνοδεύεται από το εκπαιδευτικό βιβλίο «Ψάχνοντας στην Πυθωνία» και 6 φυλλάδια εργασιών, αλλά μπορεί να πραγματοποιηθεί και ως αυτοτελή δράση διάρκειας 45 λεπτών.
Τον Σεπτέμβριο του 2015, ο Απόστολος και τα ζώα της Πυθωνίας ενσωματώθηκαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Η Τύχη πάει στην παραλία», για να φέρουν κοντά στα παιδιά τις Δομές Δεδομένων και την αντικειμενοστρέφεια. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έναν κύκλο 6 μαθημάτων διάρκειας 30 λεπτών και συνοδεύεται από το εκπαιδευτικό βιβλίο «Ψάχνοντας στην παραλία» και 6 φυλλάδια εργασιών, αλλά μπορεί να πραγματοποιηθεί και ως αυτοτελή δράση διάρκειας 45 λεπτών.
Τον Μάιο του 2016, σχεδιάστηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ο Ενρίκε από το Μεξικό», το οποίο εξηγεί τις βασικές αρχές Ασφάλειας Πληροφοριακών Συστημάτων και ενημερώνει τους μικρούς μας φίλους για τους κινδύνους του Διαδικτύου. Το πρόγραμμα διαρκεί 45 λεπτά και συνοδεύεται από το εκπαιδευτικό βιβλίο «Ψάχνοντας την ερμηνεία».
Τον Φεβρουάριο του 2017 δημιουργήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Πώς θα βγω απ’ το πηγάδι;», με στόχο την καλλιέργεια της λογικής σκέψης και την επίλυση προβλημάτων. Το πρόγραμμα διαρκεί 45 λεπτά και συνοδεύεται από φυλλάδιο εργασίας.
Τον Μάρτιο του 2017 δημιουργήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το χαμένο γλυκό», με το οποίο αναλύονται τα χαρακτηριστικά ενός αντικειμένου. Το πρόγραμμα διαρκεί 45 λεπτά και συνοδεύεται από κάρτες και το παιδικό βιβλίο «Ψάχνοντας στην παραλία».
Τον Ιούνιο του 2017, δημιουργήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της «Αλγοριθμικής…μαμαλάδας» σε μαθητές προσχολικής ηλικίας και πρωτοσχολικής ηλικίας, το οποίο προσεγγίζει την αλγοριθμική και τα διαγράμματα ροής δεδομένων. Το πρόγραμμα διαρκεί 45 λεπτά και συνοδεύεται από φυλλάδιο εργασίας.
Τον Σεπτέμβριο του 2017, δέκα από τους βασικούς ήρωες των προγραμμάτων της συγγραφέως σκιαγραφήθηκαν λογοτεχνικά με στόχο να μπαίνουν σε κάθε τάξη και να αυτοσυστήνονται στους μικρούς μαθητές σχηματίζοντας το σχολικό πλάνο «Δέκα ήρωες στην τάξη». Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έναν κύκλο 10 μαθημάτων διάρκειας 30 λεπτών και αντίστοιχο αριθμό φυλλαδίων εργασίας.
Τον Φεβρουάριο του 2018 δημιουργήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τα καπέλα της άρνησης», για την εξοικείωση των παιδιών με τις λογικές πύλες, το δυαδικό σύστημα αρίθμησης και τα ηλεκτρονικά κυκλώματα. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έναν κύκλο 4 μαθημάτων διάρκειας 30 λεπτών και αντίστοιχο αριθμό φυλλαδίων εργασίας.
Τον Μάρτιο του 2018 δημιουργήθηκε το πρόγραμμα «Με μια κάρτα οδηγό τα βιβλία αγαπώ!», με σκοπό την εισαγωγή των παιδιών στην οργάνωση και μοντελοποίηση των δεδομένων στις σχεσιακές βάσεις δεδομένων. Το πρόγραμμα διαρκεί 45 λεπτά και συνοδεύεται από φυλλάδιο εργασίας.
Τον Απρίλιο του 2018, ο Απόστολος μεταφράστηκε στα αγγλικά κι έπεσε στην αγαπησιάρικη ζούγκλα της Πυθωνίας δηλώνοντας σε όλους ότι «Any Time is Rhyme Time». Από το συγκεκριμένο πρόγραμμα τα παιδιά εξοικειώνονται με την αγγλική ορολογία των βασικών τύπων δεδομένων στον προγραμματισμό. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έναν κύκλο 6 μαθημάτων διάρκειας 30 λεπτών και 6 φυλλάδια εργασιών.
Τον Νοέμβριο του 2018 δημιουργήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Τα μοτίβα της Φιόνας». Τα παιδιά ταξιδεύουν με την φαντασία τους στον γεωμετρικό κήπο του ζωγράφου Θανασάκη  και πραγματοποιούν την πρώτη τους επαφή με το προγραμματιστικό περιβάλλον της Python. Το πρόγραμμα διαρκεί 60 λεπτά και συνοδεύεται από φυλλάδιο εργασίας.
Τον Ιούλιο του 2019 δημιουργήθηκε «Το παιχνίδι της αφήγησης», που στοχεύει στη γνωριμία των χαρακτηριστικών αφήγησης κατά τον Γάλλο θεωρητικό Genette. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έναν κύκλο τριών μαθημάτων διάρκειας 45 λεπτών και συνοδεύεται από φυλλάδιο εργασίας.
Τέλος, τον Οκτώβριο του 2019 δημιουργήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μια φορά κι έναν καιρό στης Πυθωνίας τον χορό», που γνωρίζει στα παιδιά τις βασικές μεταβλητές στον προγραμματισμό μέσα από τη μουσική και την ποίηση.  
 
Μετά το πέρας κάθε εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες κάθε εκπαιδευτικού προγράμματος λαμβάνουν σχετικό υλικό και βεβαίωση συμμετοχής.
Σχεδιάζοντας τα παιχνίδια δημιουργικής μάθησης η Αριάδνη Δάντε δε σκέφτηκε ποτέ τις δυνατότητες ανάγνωσης και γραφής των παιδιών. Όλα αυτά τα χρόνια που δημιουργεί τα παιχνίδια της ελπίζει μόνο στην αποδοχή των παιχνιδιών της από τα παιδιά και στο τράβηγμα του πανίσχυρου όπλου της φαντασίας τους. Εάν τα παιδιά θελήσουν να παίξουν μαζί της, είναι σίγουρη ότι θα μάθουν.  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως δ...

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου

1η Γιορτή Παραμυθιού στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας με την Ελένη Πριοβόλου «Ό τ ι κ ι α ν σ υ μβ αί νε ι στη ζω ή σο υ, εσ ύ ν α μ έ νε ι ς μ ό νο στη χ α ρ ά σο υ. Ν α χ α μογελ ά ς , ν α τολμ ά ς , ν α δ ί νε ι ς χ ώ ρο στο λε υ κ ό φως κ αι στη δημ ι ο υ ργ ία. Ν α γελ ά ς , ν α ζε ι ς , ν α ονε ι ρε ύ εσ αι. Ν α ζωγρ α φ ί ζε ι ς τον κ ό σμο με το δ ι κ ό σο υ π α ρ α μ ύ θ ι. ΝΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ.  Κ ι έ πε ι τ α, ν α σμ ι γε ί ς με τ α π α ρ α μ ύ θ ια των ά λλων κ αι ν α α ντ α μ ώ νετε σε μ ια Γ ι ορτ ή, μ ια Γ ι ορτ ή Π α ρ α μ υ θ ι ο ύ...» Την Κυριακή 2 Ιουνίου το Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Ιστορίας στολίστηκε με τις αφίσες ζωγραφιές των παιδιών του Δημοτικού Σχολείου Αγγελοκάστρου και υποδέχθηκε τους καλεσμένους του, για να τιμήσουν το έργο και την σαραντάχρονη πορεία της συγγραφέως Ελένης Πριοβόλου .        Η κινητικότητα στον αύλειο χώρο του Μουσείου ξεκίνησε από νωρίς. Παρά τη...

Το summer Camp της ΓΕΑ Αγρινίου μέσα από τη γραφή της μαμάς Αριάδνης Δάντε

Πρωινό Τετάρτης, 3 Ιουλίου 2024. Ο δευτερότοκος κατεβαίνει από το αυτοκίνητο της περήφανης Αγρινιώτισσας μάνας, που έχει παρκάρει στο Δημοτικό Στάδιο Αγρινίου "Μιχάλης Κιούσης" και συντροφιά με τη μάνα οδεύουν στο κλειστό γυμναστήριο. Ο νεαρός επίδοξος μπασκετμπολίστας είναι έτοιμος να παρακολουθήσει το 4ημερο Basketball Camp της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου, για το οποίο έκανε 300 χιλιόμετρα. Άλλωστε, τον σωστό δάσκαλο τον ακολουθούμε παντού. Κι αυτό το καλοκαιράκι από το να κάθεται ένας έφηβος στο σπίτι, είναι προτιμότερο να βρίσκεται στο γήπεδο και να μαθητεύει πλάι σε ξεχωριστούς προπονητές, για να κερδίζει γνώσεις και εμπειρίες στο αγαπημένο του άθλημα.  Αυτό το τετραήμερο οι προπονητές των αναπτυξιακών τμημάτων της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης, Ελένη Καλαϊτζάκη (εμπνεύστρια και ιδρύτρια του Γ.Σ. ΑΡΤΕΜΙΣ ΑΧΑΡΝΩΝ) και Γιάννης Ελευθεριάδης μαζί με τον κορυφαίο Skill Development Basketball Coach, Ganon Baker και τον Διδάκτορα Προπονητή Δημήτρη Γαλάνη ήταν έτοιμοι...