Παίζοντας με τους "Σοφούς Πύθωνες" μας δίδεται συνεχώς η δυνατότητα να δημιουργούμε σενάρια και μικρές ιστορίες. Στο σημερινό εργαστήρι, τα παιδιά κλήθηκαν να επιλέξουν τρεις από τους ήρωες των βιβλίων της σειράς "Μαθαίνω Πληροφορική δίχως Υπολογιστή" της Αριάδνης Δάντε, που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Τσιπούπολη και να δημιουργήσουν τη δική τους ιστορία στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch.
Η παρούσα ιστορία έχει τίτλο "Η Τύχη κάνει πρόβα την χορογραφία της" και έχει διάρκεια 40 δευτερόλεπτα. Στις ακόλουθες φωτογραφίες θα παρακολουθήσετε έναν διάλογο μεταξύ της μικρής Τύχης και της διάσημης συγγραφέως θείας Μνήμης. Ο τρίτος ήρωας που επιλέχτηκε να βρίσκεται στην ιστορία είναι ο Κροίσος, το αγαπημένο χρυσόψαρο της θείας Μνήμης που πρωταγωνιστεί στο βιβλίο "Ψάχνοντας στην παραλία".
Πέρα από τον διάλογο, τα καρέ φανερώνουν και την κίνηση, αλλά και τα σημεία έναρξης και τερματισμού της πρόβας της μικρής Τύχης. Αυτό όμως που δεν αποτυπώνουν οι εικόνες είναι ο ακριβής προγραμματισμός της και η έκδηλη χαρά του δημιουργού στην ολοκλήρωσή της.
Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι μέσα από τη δημιουργία μιας ιστορίας σε ένα προγραμματιστικό περιβάλλον, ο μαθητής καταφέρνει όχι μόνο να γίνει ένας μικρός συγγραφέας, αλλά και σκηνοθέτης και παραγωγός του ίδιου του του έργου.
Απολαύστε λοιπόν τη χορογραφία της Τύχης και αναλογιστείτε:
- Σε ποια θέση βρίσκονται οι ήρωες;
- Πόσα δευτερόλεπτα χρειάστηκαν για να ειπωθεί κάθε φράση;
- Πότε ξεκινά η μουσική;
- Για πόση ώρα χορεύει η μικρή Τύχη;
- Πώς αλλάζει θέση η θεία Μνήμη και ο Κροίσος;
- Από ποια κατεύθυνση φεύγει η θεία Μνήμη;
- Πόσο εύκολα μπορούμε να αφήσουμε την Τύχη να χορεύει περισσότερο;
- Πόσο χρήσιμο είναι να σχεδιάζουμε πριν από τον σχεδιασμό της ιστορίας την αλληλουχία των ενεργειών και των γεγονότων;
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου