Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μια χρονιά γεμάτη ψηφιακή Συντροφιά (απολογισμός 2020)

Φέτος, αποφάσισα να γράψω τον απολογισμό του 2020 πριν εκπνεύσει η χρονιά. Και το έκανα για έναν και μόνο λόγο: επειδή πολύ απλά, λόγω της κατάστασης που ζούμε, κατάφερα να είμαι περισσότερο χρόνο στο σπίτι!

Δε θα σταθώ στην αρνητική χροιά του 2020, ούτε στα πρόσωπα που μας στέρησε η πανδημία του κορονοϊού. Θα σταθώ στο ότι ήταν μια χρονιά γεμάτη οικονομία στις μετακινήσεις, οικογενειακή θαλπωρή και άφθονες ευκαιρίες για να ασχοληθώ με την ψηφιακή δημιουργία. Και θέλω να πιστεύω ότι φέτος αποτέλεσα για αρκετούς μια καλή, ψηφιακή Συντροφιά.

Ας πάρω όμως τις δράσεις μου από την αρχή.

23/01/2020

Στις 23 Γενάρη, χάρη στην πρόσκληση της νηπιαγωγού και καλής φίλης Θάνιας Γεωργαντάκου, έζησα παραμυθένιες στιγμές στο 1ο Νηπιαγωγείο Νέας Ερυθραίας. Εκεί, παρέα με τα προνήπια και τα νήπια του σχολείου ταξιδέψαμε στη ζούγκλα της Πυθωνίας και προσεγγίσαμε βιωματικά τους πέντε τύπους δεδομένων στον προγραμματισμό Η/Υ.

31/01/2020

Στις 31 Γενάρη, σε ένα από τα συνηθισμένα ταξίδια αστραπή στο Αγρίνιο, παραβρέθηκα στο μάθημα των μεγάλων παιδιών του Εικαστικού εργαστηρίου του Δήμου Αγρινίου. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος ζωγραφικής από τις γλυκύτατες δασκάλες Βίκυ και  Μαρία αφηγήθηκα κάποιες ιστορίες μου στα παιδιά και αφού μου έδωσαν τις λέξεις που τους ζήτησα, τους υποσχέθηκα ότι θα τους σκαρώσω και ένα μικρό ποίημα.

Φεβρουάριος ’20

Ένα αγαπημένο στιγμιότυπο του Φλεβάρη ήταν και η συγγραφή του ιάμβου «Οι κουβάδες και το λιοντάρι» προς τιμήν της σκηνής συνάντησης του αγαπημένου Λίο και του Απόστολου στη ζούγκλα της Πυθωνίας, από το βιβλίο μου «Ψάχνοντας στην Πυθωνία». Παραθέτω το γραπτό μου, που γράφτηκε πάνω στη μελωδία «Η γαλέρα και η γοργόνα» του Χρίστου Παπαδόπουλου με τη μουσική του Δημήτρη Μαρκατόπουλου.

«Οι κουβάδες και το λιοντάρι»

Μ’ άδειους κουβάδες έπεσα μέσα στην Πυθωνία,

δεν ήξερα που πήγαινα και αν θα βρω στοιχεία.

Που πήγανε οι αριθμοί, των λέξεων το πλήθος;

Με ευγένεια περπάταγα και άγχος μες στο στήθος.


Μα πού να πήγαν, καλέ λιοντάρι

μήπως τα είδες στο χορτάρι;

Το ξέρω ήρθαν στην Πυθωνία

πέσαν απ’ την τραπεζαρία.

 

«Τα είδα που βολτάρανε έξω απ’ την αυλή μου»,

μου είπε και βρυχήθηκε δίπλα απ’ το αυτί μου.

«Δυο κεφαλαία και πεζά ήρθαν στο σπιτικό μου

πέσαν στα χόρτα μου φαρδιά στον οίκο τον δικό μου».

 

Μες στον κουβά μου, αχ να τα πιάσω

μην μας πετάξουν στον αέρα

πού’ ναι το Άλφα, που’ ναι τ’ Ωμέγα

αν δε τα βρω πρόβλημα μέγα.

Μες στον κουβά μου, αχ να τα πιάσω

μην μας πετάξουν στον αέρα

πού’ ναι το Άλφα, πού ναι τ’ Ωμέγα

λες να το σκάσαν σ’ άλλη σφαίρα; 

11/02/2020

Επόμενη σημαντική στιγμή της χρονιάς ήταν η παρακολούθηση της τελετής για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, που πραγματοποιήθηκε στις 11 Φεβρουαρίου στο Υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να ενημερωθώ με τις εισηγήσεις του Εθνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου που αφορούσαν στο θέμα «Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο». 

Το συγκεκριμένο θέμα με ενδιαφέρει ιδιαίτερα, μιας και το αντικείμενο σπουδών του πρώτου μεταπτυχιακού μου σχετίζεται με την Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων. Εάν κάποιοι από εσάς ενδιαφέρεστε να προσεγγίσετε την ενότητα «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο και Τρόποι πρόληψης» με μια καλή μελέτη περίπτωσης, σας προτείνω το όγδοο συγγραφικό μου παιδί με τίτλο «Ψάχνοντας την ερμηνεία» (Εκδόσεις Τσιπούπολη, ISBN: 978-618-82037-5-4, ιστοσελίδα: https://bit.ly/3n1MwCm). Το βιβλίο δίνει ωραίες πάσες για συζήτηση με άτομα όλων των ηλικιών.

14/02/2020

Στις 14 Φεβρουαρίου παρουσιάστηκε στο blog της Τσιπούπολης http://chipoupolis.blogspot.com/ και στο site www.chipoupolis.com η Ακαδημία Πληροφορικής «Σοφοί Πύθωνες». Πρόκειται για ένα άρθρο – πρόσκληση που απευθύνεται σε όλους όσους θέλουν να προσεγγίσουν διάφορα γνωστικά αντικείμενα της Επιστήμης της Πληροφορικής μέσα από μικρά αυτοτελή εργαστήρια. Όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα της Ακαδημίας Πληροφορικής στηρίζονται στην αρχή μου, πως:

«Κάθε μαθητής και μια αστείρευτη σπουδή, μια ευλογία.

Κάθε μαθητής και μια ανεπανάληπτη έμπνευση για δημιουργία.»

17/02/2020

Στις 17 Φεβρουαρίου είχα την πρώτη μου συνέντευξη από έναν εντεκάχρονο ταλαντούχο, κατά τη γνώμη μου, δημοσιογράφο και συγγραφέα, ο οποίος με παρουσίασε στα πεμπτάκια της τάξης του. Παραθέτω το απόσπασμα της συνέντευξης με τα γράμματα του ήρωά μου, γιατί ξέρω πως όταν περάσουν τα χρόνια και ανατρέξει στους απολογισμούς μου, θα χαρεί όταν σκοντάψει πάνω στις σημειώσεις του. 

 

Επανέρχομαι στους σημαντικούς μου Σοφούς Πύθωνες. Η Ακαδημία ονομάστηκε έτσι, γιατί με αυτό το όνομα αποκαλούσα την ομάδα των μικρών μου μαθητών, με την οποία πέρασα δυο όμορφα και πολύ δημιουργικά χρόνια. Το όνομα δε δόθηκε τυχαία, μιας και ο πύθωνας είναι το σοφότερο ζώο της ζούγκλας της Πυθωνίας, που απαντά πάντοτε με λογική σκέψη. Κι ενώ είχαμε αρχίσει να λύνουμε δεκάδες μαθηματικές ασκήσεις με αντικείμενο το δυαδικό σύστημα και να καταλαβαίνουμε τη γλώσσα του υπολογιστή κι έπειτα να δημιουργούμε διάφορες όμορφες ιστορίες πάνω στην Επιστήμη της Πληροφορικής, ήρθε και η στιγμή για τους σοφούς μου μαθητές να σχεδιάσουν τα δικά τους παιχνίδια αξιοποιώντας τους ήρωες των βιβλίων μου. Τον Φεβρουάριο οι μαθητές μου απογείωσαν με τη δημιουργική τους ματιά όλα όσα μάθαμε μέσα στη διετία και πέρασαν στη δημιουργία παιχνιδιών στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch. 

Με τη Συνεργατική μάθηση, τα παιδιά σχεδίασαν «Το παιχνίδι της καμηλοπάρδαλης της Πυθωνίας», όπου στόχος του παίκτη είναι να καταφέρει να μετακινήσει την καμηλοπάρδαλη Λίλλυ προς τις ιπτάμενες συμβολοσειρές και να πιάσει και τις δέκα συμβολοσειρές στον κουβά της καμηλοπάρδαλης. Για κάθε συμβολοσειρά ο παίκτης κερδίζει έναν πόντο. Μια ακόμη δημιουργική στιγμή των μαθητών είναι η χορογραφία της μικρής Τύχης από το βιβλίο «Ψάχνοντας στην παραλία». Μπορείτε να διαβάσετε σχετικά στο σύνδεσμο: https://chipoupolis.blogspot.com/2020/02/blog-post_24.html

Ένα πολύ σπουδαίο project στο οποίο συμμετείχα το 2020 είναι το Storylogicnet (SLN). Ο στόχος του Ευρωπαϊκού Προγράμματος είναι η καλλιέργεια των ικανοτήτων  πολυγραμματισμού των παιδιών (ηλικίας από 8 έως 12 ετών) μέσω μιας νέας μεθοδολογίας που βασίζεται στη διαδικτυακή συνεργατική γραφή. Επιπρόσθετα, με τη μεθοδολογία αυτή αναπτύσσονται και οι δεξιότητες επικοινωνίας των μαθητών στην ψηφιακή αφήγηση.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποτελεί μια πρωτοβουλία μιας Ομάδας πέντε Ευρωπαϊκών Οργανισμών – Πανεπιστημίων, Σχολείων και Εταιρειών, και συγχρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Erasmus +. Επιπλέον πληροφορίες για το Πρόγραμμα μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα http://www.storylogicnet.eu/.

12/03/2020

Αρχικά, συμμετείχα στο Storylogicnet (SLN) με τον ρόλο της προπονήτριας της ομάδας του Αναστάση και του Γιώργου, ή αλλιώς των Defenders. Με τα παιδιά αποφασίσαμε να συμμετάσχουμε στον διεθνή διαγωνισμό «Ας γράψουμε μια ιστορία μαζί» με τη συγγραφή μιας ιστορίας μήκους 250-750 λέξεων με θέμα «Η Ευρώπη του μέλλοντος». Οι συναντήσεις μας πραγματοποιήθηκαν τα Σαββατοκύριακα του Φλεβάρη και του Μάρτη στη μικρή μου σοφίτα. Τα almost εντεκάχρονα αγόρια μου κατάφεραν να γράψουν την υπέροχη ιστορία των 721 λέξεων με τίτλο: «Η Ευρώπη κινδυνεύει», την οποία υποβάλαμε στον διαγωνισμό στις 12 Μαρτίου. Η ιστορία των παιδιών διαδραματίζεται στη λίμνη των Σιδηρών Πυλών, στη Ρουμανία, όπου δυο μυστικοί πράκτορες, ο Ντρέικ και ο Ρέιφ αποφασίζουν να φυγαδεύσουν τον σπάνιο οξύρρυγχο Πάουλ για να μην πέσει στα χέρια του λαθρέμπορου Λαζάροβιτς. Ο Πάουλ έχει δυο σούπερ δυνάμεις: το μαγικό κολύμπι και την τηλεπάθεια και έτσι επηρεάζει τα ψάρια του Δούναβη για να αναπαράγονται και να τροφοδοτείται η Ευρώπη. Πρόκειται μια καταπληκτική ιστορία με οικολογικό περιεχόμενο, που στοχεύει στην αφύπνιση όλων για τη φροντίδα του πλανήτη.

15/03/2020

Στα μέσα του Μάρτη βρισκόμασταν στην αρχή της πανδημίας του κορονοϊού. Ακολουθώντας τις οδηγίες των ειδικών για περιορισμό των άσκοπων μετακινήσεων και αποφυγή του συνωστισμού, πέρασα το κατώφλι της μεσήλικης ζωής μου μένοντας σπίτι, αποκλειστικά και μόνο με τα μέλη της οικογένειάς μου. 

Κι αφού δεν μπορούσα να γιορτάσω τη γενέθλια μέρα με τους φίλους μου, αποφάσισα να αφηγηθώ στο κανάλι μου στο YouTube (https://www.youtube.com/channel/UCSDN7qkXeyJcRRikJbrXzew) το έμμετρο κείμενο του παραμυθιού του καπετάνιου και της γοργόνας, για να ευχαριστήσω όλους εκείνους που μου έστειλαν τις διαδικτυακές ευχές τους. Η αφήγηση του παραμυθιού βρίσκεται στον σύνδεσμο: https://youtu.be/_4Bhbsb2fE8

02/04/2020

Στις 2 Απριλίου, μετά από πρόσκληση της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς, έστειλα και τις δικές μου ευχές για τη Γιορτή του Παιδικού Βιβλίου. Το βίντεο με τις ευχές των μελών βρίσκεται στο κανάλι της Συντροφιάς στον σύνδεσμο: https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=QSK9VtKBeqU

Απρίλιος ’20

Ο Απρίλιος ήταν ένας μήνας άσκησης στη Στιχουργική και στη Θεατρική και Κινηματογραφική Γραφή. Αυτό πρόσταζαν οι αντίστοιχες θεματικές ενότητες του μεταπτυχιακού στη Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση και αυτό έκανα ως φοιτήτρια του τμήματος. Η διαδικασία αυτή με έφερε κοντά σε άλλα είδη γραφής και πιστεύω πως αν είχα περίσσευμα χρόνου θα δημιουργούσα αρκετά έργα.

29/04/2020

Στα τέλη Απριλίου πληροφορήθηκα από την αγαπητή φίλη και συνεργάτιδα Καλλιόπη Ηλιοπούλου ότι η «Λιακάδα» μας συμπεριλήφθηκε στην παγκόσμια συλλογή Feelings. Μπορείτε να ακούσετε τη συλλογή στον σύνδεσμο: https://open.spotify.com/album/13ae4oIw3hO5rYw213KDXH

03/05/2020

Στις 3 Μάϊου μετά από πρόσκληση της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς, συμμετείχα στη δράση #μένουμεασφαλείς και αφηγήθηκα μέσα από το κανάλι της Συντροφιάς το παραμύθι μου «Το τραγούδι των Ποιητών». Η αφήγηση βρίσκεται στον σύνδεσμο: https://bit.ly/2Mi87tP

14/05/2020

Στις 14 Μάϊου ήρθε η πρώτη διάκριση της χρονιάς, με την ιστορία «H Ευρώπη κινδυνεύει» του Αναστάση και του Γιώργου να κερδίζει την πρώτη θέση στο ηλικιακό γκρουπ 11-12 ετών και την μάνα-coach να γεμίζει υπερηφάνεια. Σχετικό άρθρο περιλαμβάνεται στον σύνδεσμο: https://bit.ly/3hppXq1

23/05/2020

Με την επιστροφή στην κανονικότητα επέστρεψα και στα ταξίδια προς τους αγαπημένους μου προορισμούς. Στις 23 Μαΐου παρέα με τη μαθήτρια της Β’ Δημοτικού, Ευαγγελία Σούμπαση πραγματοποιήσαμε μια δράση εκφραστικής ανάγνωσης και περάσαμε ένα αλλιώτικο Σάββατο στο Μουσείο.

  
 

03/06/2020

Στη συνέχεια, στις 3 Ιουνίου μου δόθηκε η ευκαιρία να προτρέχω τους γονείς και τα παιδιά για κάτι πολύ σημαντικό: να ακολουθήσουν υγιεινή διατροφή. Η ευκαιρία αυτή οφείλεται στη Μαρία Καλπουζανη από το κανάλι «Αχελώος TV» και την εκπομπή #Δυναμη_Ζωης. Εκεί, βρέθηκα καλεσμένη με τη συγγραφική ιδιότητά μου για να προτείνω δράσεις που μπορούν να καταπολεμήσουν την παιδική παχυσαρκία. Με αφορμή τα όσα με δίδαξε ο αγαπητός διατροφολόγος Μάνος Νιάος, σκέφτηκα να δημιουργήσω ένα μικρό ψηφιακό στιγμιότυπο με δύο μικρούς ήρωες που προέρχονται από το ανέκδοτο θεατρικό μου έργο με τίτλο: «Η Αλεξία και το Μπλε μήλο». Η συνάντηση των ηρώων μου βρίσκεται στον σύνδεσμο: https://scratch.mit.edu/projects/400241871, ενώ αν θέλετε να διαβάσετε το σχετικό άρθρο μπορείτε να επισκεφθείτε το blog των Εκδόσεων Τσιπούπολη στη διεύθυνση: http://chipoupolis.blogspot.com/2020/05/blog-post_31.html

09/06/2020

Στις 9 Ιουνίου ήρθε η δεύτερη διάκριση για τους μικρούς Defenders και την ιστορία «Η Ευρώπη κινδυνεύει», που κατέκτησαν και τη δεύτερη θέση στον διεθνή διαγωνισμό!

Αύγουστος ’20

Τον Αύγουστο του 2020 ξεκίνησα μια νέα συνεργασία με την κουκλοποιό Εύη Αλμπαντάκη από «Το κουμπί και το βελόνι». Η μάγισσα των ζωντανών παραμυθιών ανέλαβε να μελετήσει την ηρωίδα θεία Μνήμη και να κατασκευάσει την πρώτη κούκλα της Τσιπούπολης. 

Τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο πραγματοποιήθηκε η οργάνωση του υλικού του εκπαιδευτικού προγράμματος «Εκπαιδεύοντας τους συγγραφείς…του τώρα» που υλοποιήθηκε στο 17ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου από την εκπαιδευτικό Ελένη Μάντζιου. Η Ελένη είχε στη διάθεσή της πολύτιμο υλικό από τη μελέτη των τριών εκπαιδευτικών μου προγραμμάτων και η οργάνωση των στοιχείων δεν αποτέλεσε εύκολη υπόθεση. Παρόλα αυτά η εργασία αυτή οδήγησε στη συγγραφή μιας  αξιόλογης υποψηφιότητας για τη διεκδίκηση μιας διάκρισης από τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά στην κατηγορία 15: Βραβείο Ζαχαρούλα Καραβά για Πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων συναφές με τη λογοτεχνία και τη δημιουργική γραφή, για μαθητές Α/θμιας εκπαίδευσης, που εκπονήθηκε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2019-2020, από σχολείο ή δίκτυο σχολείων Α/θμιας εκπαίδευσης, βιβλιοθήκη, άλλο φορέα ή φυσικό πρόσωπο.

Σεπτέμβριος ’20

Ο Σεπτέμβριος ήταν ο μήνας της γέννησης του δέκατου βιβλιοπαιδιού μου. «Ο γίγαντας του δάσους», που ετοιμάζονταν από τις αρχές του Γενάρη, ήταν πλέον γεγονός και περί τα τέλη του μήνα κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Τσιπούπολη και στην ουσία πρόκειται για ένα πολύτιμο εργαλείο για όλους όσους θέλουν να μάθουν τις ιστορίες παίζοντας


Ακολουθεί η περιγραφή του έργου:

«Κάθε χρόνο στην καρδιά του δάσους γίνεται μια ξεχωριστή γιορτή, η γιορτή παραμυθιού.

Όλα τα ζώα χωρίζονται σε ομάδες και σκαρώνουν παραμύθια. Στο τέλος, κάθε ομάδα παρουσιάζει το παραμύθι της στα υπόλοιπα ζώα και ψηφίζουν το καλύτερο παραμύθι, που κερδίζει μια σημαία έπαθλο με την περιγραφή του έργου.

Φέτος, το βραβείο πήγε στην ομάδα της γριάς Λαγουδίνας, του Ποντικού και του Σκίουρου με το παραμύθι του γίγαντα του δάσους».

Το συγκεκριμένο βιβλίο αποτελεί ένα υπέροχο διδακτικό πλάνο για όλους τους λάτρεις της φιλαναγνωσίας και της Δημιουργικής Γραφής. Απευθύνεται πρωτίστως σε εκπαιδευτικούς, αλλά και σε όσους αγαπούν τη Λογοτεχνία. Για ακόμη μια φορά η εικονογράφος Τάνια Πεχλιβανίδου μαγεύει το αναγνωστικό κοινό και σκορπά παντού το άρωμα του παραμυθιού. Το βιβλίο προλογίζει ο Αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, κ. Θαρρενός Μπράτιτσης.

Σχετικό βίντεο για το βιβλίο περιλαμβάνεται στον σύνδεσμο: https://bit.ly/34Sn9fY

Για τον εορτασμό της έλευσης του νέου μέλους στην οικογένεια των Εκδόσεων Τσιπούπολη διοργανώθηκε ολόκληρο καλλιτεχνικό δρώμενο με συντονίστρια – κεντρική παρουσιάστρια την 8χρονη μαθήτρια Ευαγγελία Σούμπαση.

 

03/10/2020

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 3 Οκτωβρίου στον λόφο του Πολυχώρου Emileon, στο Αγρίνιο και παρευρέθηκαν αρκετοί γονείς, παιδιά και φίλοι της Δημιουργικής Γραφής για να παρακολουθήσουν τα βήματα από την ανάγνωση στη γραφή, το παιχνίδι ρόλων, το πείραγμα του παραμυθιού με δεκαπέντε διαφορετικές ερωτήσεις και την κατασκευή ενός παπαγάλου. Σχετικό άρθρο για την παρουσίαση της εκδήλωσης βρίσκεται στον σύνδεσμο: https://chipoupolis.blogspot.com/2020/10/blog-post.html



12/10/2020

Λίγες ημέρες αργότερα ακολούθησε συνέντευξη στη δημοσιογράφο Χρύσα Σπαή, στο https://agriniobestof.gr/. Το άρθρο της συνέντευξης βρίσκεται στη διεύθυνση: https://bit.ly/3hokijU

Δύο ακόμη αναφορές του νέου βιβλίου παρουσιάστηκαν στα εβδομαδιαία περιοδικά Τηλεόραση και TV Show.

Στη συνέχεια, η Τσιπούπολη απέκτησε τρεις ακόμη κούκλες: τη γριά λαγουδίνα, τον Γίγαντα του δάσους και τον νάνο. 

Νοέμβριος ’20

Ο Νοέμβριος ήταν ο μήνας της εκπαίδευσής μου στο Storylogicnet. Μετά τη διάκριση της ιστορίας των μαθητών μου στον διεθνή διαγωνισμό του Ευρωπαϊκού Έργου, είχα την τύχη να επιλεγώ από τον καθηγητή μου, κ. Θαρρενό Μπράτιτση για να εκπαιδευτώ στην ψηφιακή εργαλειοθήκη του προγράμματος. Η εκπαίδευση διήρκησε δύο εβδομάδες και στη συνέχεια, αποφάσισα να δημιουργήσω το ψηφιακό σχολείο Chipoupolis, για να συμμετάσχουμε στην πιλοτική άσκηση του έργου και να γνωρίσω στους μαθητές μου την ομορφιά της ψηφιακής αφήγησης, της συνεργατικής γραφής και του πολυγραμματισμού. Το σχετικό άρθρο περιλαμβάνεται στον σύνδεσμο: https://chipoupolis.blogspot.com/2020/11/storylogicnet.html

28/11/2020

Στις 28 Νοέμβρη ξεκίνησαν τα μαθήματα του εργαστηρίου «Ας γνωριστούμε καλύτερα... με τις ιστορίες» που είχε συνολική διάρκεια 3 εβδομάδες. Στο πιλοτικό εργαστήρι της δημιουργικής μας επικοινωνίας συμμετείχαν 17 μαθητές ηλικίας 7-13. Οι μαθητές πειραματίστηκαν στη Συνεργατική γραφή μέσα από το ψηφιακό εργαλείο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Story Logic Net με στόχο να δημιουργήσουν ιστορίες για να σπάσουν την απόσταση της καραντίνας και μέσα από τις ιστορίες τους να σώσουν τα Χριστούγεννα από τον Κορονοϊό!


Τα μαθήματα πραγματοποιήθηκαν Σάββατο και Κυριακή. Οι συναντήσεις των εφήβων πραγματοποιήθηκαν πρωινές ώρες, ενώ των μικρότερων παιδιών τα απογεύματα. Υλοποιήθηκαν συνολικά 6 εργαστήρια και οι μαθητές εντάχθηκαν σε ομάδες με ονόματα εμπνευσμένα από το χριστουγεννιάτικο παραμύθι μου με τίτλο «Η Ανάσσα του Πάγου».

 

Οι μαθητές, που βαφτίστηκαν ξωτικά, χιονάνθρωποι, τάρανδοι, παιχνίδια, έλατα και husky, επικοινώνησαν μεταξύ τους αρκετές ώρες πέραν των εργαστηρίων. Τα παιδιά, εκτός από τη γνωριμία τους με τις ιστορίες, είχαν τη δυνατότητα να πολυγραμματιστούν καλλιεργώντας τις ψηφιακές τους δεξιότητες.

Κι ενώ τα παιδιά εργάζονταν στο μοναδικό μας εργαστήρι, αποφάσισα να ψάξω να βρω εξίσου μοναδικά αναμνηστικά για τη συμμετοχή τους στην Chipoupolis.

Ζήτησα λοιπόν από την pastry chef Effie Linara να δημιουργήσει τα σοκολατένια μπισκοτομετάλλια των παιδιών και η Effie έφτιαξε τα μετάλλια με τους ήρωες κάθε ομάδας.

Στη συνέχεια, επικοινώνησα με την Εύη Αλμπαντάκη και «Το κουμπί και το βελόνι» βρήκε τις πιο ξεχωριστές εορταστικές μάσκες για τα μαθητούδια μου.

Έπειτα, σχεδίασα τις βεβαιώσεις συμμετοχής των παιδιών. Αρωγός στην προσπάθεια για την υψηλή ποιότητα του εργαστηρίου στάθηκε ο καθηγητής μου, Θαρρενός Μπράτιτσης από το Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Η δημιουργία Χάρτη Ενσυναίσθησης ήταν μία από τις βασικές ασκήσεις του πιλοτικού εργαστηρίου και τα παιδιά μας χάρισαν καλά δουλεμένους ήρωες για να μπορούμε να τους δούμε μέσα από την ματιά τους.


Το πρωινό της τελευταίας μέρας του Εργαστηρίου, την Κυριακή 13 Δεκέμβρη, λίγο πριν από τις αφηγήσεις των ιστοριών των μαθητών του εργαστηρίου μου, ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του 65ου Διαγωνισμού της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς. Το πρόγραμμα «Εκπαιδεύοντας τους συγγραφείς…του τώρα» που δημιούργησα για την Ελένη Μάντζιου, η οποία το εκτέλεσε καλύτερα από ότι περίμενα στο 17ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου τιμήθηκε με Έπαινο. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τρία επιμέρους προγράμματα («Μια φορά και έναν καιρό με μια κάρτα βοηθό», «Το σεντούκι του παππού» και «Η Ανάσσα των Χριστουγέννων»). Τα παιδιά καθοδηγήθηκαν στα μονοπάτια της Δημιουργικής Γραφής και της Φιλαναγνωσίας και μέσα από την ανάγνωση μοιραία μεταμορφώθηκαν στους συγγραφείς του τώρα.     

Είμαι περήφανη για αυτή τη διάκριση, που ήρθε ακριβώς επτά χρόνια μετά την διάκριση για το διήγημα εφήβων του παππού Χρήστου.

Αυτή τη φορά, με μια κάρτα οδηγό τα παιδιά αγάπησαν τα βιβλία, αισθάνθηκαν τον τρόπο εργασίας του συγγραφέα μέσα από το διήγημα ενός άλλου σπουδαίου παππού, του παππού Περικλή Καίσαρη και έγιναν ποιητές συγγράφοντας ένα υπέροχο ποίημα- έργο τέχνης, έπαιξαν ένα παιχνίδι ρόλων, αγκάλιασαν όλα τα στάδια παραγωγής ενός βιβλίου και μελέτησαν εξονυχιστικά τα βιβλία και τους ήρωες τους. 

Με τη διάκριση της Ελένης γιόρτασα την εμπιστοσύνη στον συγγραφέα, την ανοιχτή αγκαλιά του σχολείου προς την Παιδική και Εφηβική Λογοτεχνία (μιας και τα παιδιά μελέτησαν και εικονογράφησαν και διήγημα), γιόρτασα την αγάπη στη δημιουργικότητα.

Δικό μου το πρόγραμμα, τιμή και καμάρι μου να φιγουράρει η Αριάδνη Δάντε και η Τσιπούπολη σε όλα τα φυλλάδια και τις κάρτες εργασίες των φιλαναγνωστών, αλλά αν δεν υπήρχε αυτή η ανάγκη της Ελένης να θέλει να οργανώσει τη σχολική βιβλιοθήκη της δε θα γίνονταν τίποτα από όλα αυτά. 

Το βίντεο της απονομής βρίσκεται στον σύνδεσμο: https://m.youtube.com/watch?v=1dJsTNmTtxM&feature=youtu.be

Μετά από την ψηφιακή απονομή του Επαίνου, προχώρησα στις απονομές των βεβαιώσεων συμμετοχής στους μαθητές του Εργαστηρίου δημιουργικής συν-συγγραφής με τίτλο "Ας γνωριστούμε καλύτερα...με τις ιστορίες". Οι έξι ιστορίες που μου χάρισαν οι ομάδες των παιδιών μου προσέφεραν μια νέα προοπτική: τη δυνατότητα να αισθανθώ σαν μια παντοδύναμη μάγισσα, που έστω και από τη σοφίτα της, καταφέρνει με τα ξόρκια της μελέτης και της οργάνωσής της να σπείρει στα παιδιά το μικρόβιο της γραφής.

Ακολουθούν οι αναρτήσεις των συνδέσμων με τις ιστορίες των ομάδων:

Ομάδα Husky: Σώζοντας τα Χριστούγεννα από τον Κορονοϊό

https://chipoupolis.blogspot.com/2020/12/sln-husky.html

Ομάδα Elfs: Σώζοντας τα Χριστούγεννα από τον Κορονοιό

https://chipoupolis.blogspot.com/2020/12/sln-elfs.html

Ομάδα Christmas Trees: Ο Φιντέλ σώζει τα Χριστούγεννα από τον Κορονοϊό

https://chipoupolis.blogspot.com/2020/12/sln-christmas-trees.html

Ομάδα Toys: Τα παιχνίδια

https://chipoupolis.blogspot.com/2020/12/sln-toys.html

Ομάδες Εφήβων: Τάρανδοι και Χιονάνθρωποι

https://chipoupolis.blogspot.com/2020/12/chipoupolis.html

21/12/2020

Τη Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου και την Τρίτη 22 Δεκεμβρίου ήμουν καλεσμένη της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης και των Εκπαιδευτηρίων Κωστέα-Γείτονας. Τη Δευτέρα πραγματοποίησα 2 επισκέψεις στο ΣΤ2 και ΣΤ3 της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης και ενημέρωσα τα εκτάκια με τους στόχους του Ευρωπαϊκού Προγράμματος StoryLogicNet και τις έννοιες της Συνεργατικής Γραφής και του Πολυγραμματισμού, τους αποκάλυψα μια μυστική συνταγή για το βιογραφικό ενός συγγραφέα, παίξαμε με τον Χάρτη Ενσυναίσθησης, τις Σκηνές και τον Χάρτη Ιστορίας και ανέθεσα στους μαθητές την Επικίνδυνη Αποστολή: Θεοφάνια. Στη συνέχεια, επισκέφτηκα τρία τμήματα της Δ’ Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων Κωστέα-Γείτονα με στόχο τη γνωριμία τους με τη Συνεργατική Αφήγηση και τους ήρωες του θεατρικού παραμυθιού «Η Ανάσσα των Χριστουγέννων».

22/12/2020

Την Τρίτη επανέλαβα τις ενότητες τους μαθητές των ΣΤ1 και ΣΤ4 της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης και σε 2 τμήματα της Δ’ Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων Κωστέα-Γείτονα.

23/12/2020

Κι επειδή οι χριστουγεννιάτικες ιστορίες των μικρών μαθητευόμενων συγγραφέων είχαν μπόλικη αισιοδοξία, αποφάσισα να αφηγηθώ τις ιστορίες των ξωτικών, των παιχνιδιών, των ελάτων και των husky σε ένα Live Streaming την προπαραμονή των Χριστουγέννων στο κανάλι του Δήμου Αγρινίου. Το σχετικό άρθρο βρίσκεται στον σύνδεσμο: https://chipoupolis.blogspot.com/2020/12/blog-post.html

Μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο με τις 4 χριστουγεννιάτικες ιστορίες στον σύνδεσμο: https://youtu.be/6RxnxJ2MjSw

25/12/2020

Ανήμερα των Χριστουγέννων είχε την τιμητική της η ψηφιακή αφήγηση που δημιούργησα στις αρχές του Δεκέμβρη για λογαριασμό της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς, ύστερα από την πρόταση-πρόσκληση της Μάρως Θεοδωράκη να σκαρώσουμε μια ιστορία με θέμα «Ο Άι Βασίλης σπάει την καραντίνα».

Η ιστορία μου έχει μπόλικο άρωμα Ενόπλων Δυνάμεων, μιας και τη στήριξαν με τις φωνές τους δύο καταπληκτικοί συνάδελφοι από τη Διεύθυνση Αυτόματης Επεξεργασίας Στοιχείων του Κέντρου Ελέγχου Υλικών.

Ευχαριστώ θερμά τον αγαπητό συνάδελφο για την έμπνευση του ήρωα Little Cook και φυσικά τον Άγιο Βασίλη - Μιχάλη Τσαλκιτζή και το ξωτικό Άγγελο Παλληκαρίδη, που μου χάρισαν τις φωνές τους.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ψηφιακή αφήγηση στο κανάλι της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς στον σύνδεσμο: https://youtu.be/HuWcprL8dgs

Ήταν η πρώτη φορά που έφτιαξα ψηφιακή Αφήγηση για να τη δωρίσω κάπου και πραγματικά το καταχάρηκα!

«Τι κακό, Δεκέμβρη μήνα να ’μαστε σε καραντίνα;», λέει ο Άγιος Βασίλης στο ξεκίνημα της ιστορίας μου. Κι όμως, αυτός ο Δεκέμβρης, αυτή η καραντίνα μου, είναι γεμάτη δημιουργία!

Ελπίζω να ήμουν όντως μια καλή, ψηφιακή Συντροφιά.

Εύχομαι το 2021 να με ταξιδέψει στους αγαπημένους μου προορισμούς που κρύβονται παιδιά, αγαπημένοι φίλοι και δημιουργικοί άνθρωποι.

Μέχρι τότε, στέλνω την ευγνωμοσύνη μου σε όσους με εμπιστεύτηκαν και αγκάλιασαν τους ήρωές μου.

Να την διαβάζετε την Αριάδνη Δάντε.

Σας γράφει με πολλή αγάπη.

Κλείνω τον απολογισμό μου με τα νέα μέλη της οικογένειας της Τσιπούπολης: τον Ντρέικ, τον Ντρέιφ και την Κική.

 

Δώστε σημασία στην Κική…

Με αυτήν θα ξεκινήσω τη νέα μου χρονιά.

Καλή χρονιά, παιδιά! Καλή χρονιά, φίλοι μου!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγωνισμός Συγγραφής Παραμυθιού για Μαθητές Δημοτικού

Διαγωνισμός συγγραφής παραμυθιού με θέμα:  Μυθολογία και Μνημεία Αιτωλοακαρνανίας, Μάρτιος 2024 Το Εργαστήριο Καινοτομίας Δημιουργικότητας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση (ΔΗΚΑΙΤΕ,  https://crinte.nured.uowm.gr/ ) του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ)  σε συνεργασία με το  Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας ( http://dipe.ait.sch.gr/educationmuseum/joomla/ )  προκηρύσσουν τον 1 ο Διαγωνισμό Παραμυθιού  για μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας  με θέμα:  « Μυθολογία και Μνημεία της Αιτωλοακαρνανίας »  (Αρ. Έγκρισης: Φ.23./12364/05-09-2023.ΔΝΣΗ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ/ΤΜΗΜΑ Ε’). Το παραμύθι μπορεί να διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, να υπάρχουν μαγικά/φανταστικά στοιχεία, που οι χαρακτήρες τα αντιλαμβάνονται ως μέρος της πραγματικότητας. Το έργο μπορεί να κατατεθεί με τη μορφή κειμένου ή ψηφιακής αφήγησης . Στον διαγωνισμό δύναται να διακριθούν τρία έργα ανάλογα με τη μορφή. Ως διάκριση ορίζεται το βραβείο, ο έπαινος και η

«Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης

 Το παρόν άρθρο αποτελεί τη συμμετοχή στα Education Leaders Awards 2023 για την  Ενότητα: Εκπαίδευση - Τηλεκπαίδευση  και την  Κατηγορία: 1.1 Καινοτομία στη Διδασκαλία 1. Τίτλος υποψηφιότητας «Εργαστήριο Σκέψης»: Ένα Παραμυθένιο Περιβάλλον Δημιουργικής Μάθησης 2. Συμμετέχουσα εκπαιδευτική εταιρεία / οργανισμός / φορέας κλπ. Γ' Βρεφονηπιακός Σταθμός Αθηνών Γενικού Επιτελείου Στρατού / Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (Γ΄ ΒΝΣΑ ΥΠΕΘΑ/ΓΕΣ) 3. Είστε δημόσιος εκπαιδευτικός φορέας; Ναι 4. Εκπαιδευτική βαθμίδα / δραστηριότητα Παιδικός Σταθμός / Νηπιαγωγείο 5. Δημιουργοί / Συντελεστές Δημιουργός - Ερευνήτρια: Ευτυχία Σαμαρτζοπάνου ✓ Μηχανικός Πληροφορικής στο Κέντρο Ελέγχου Υλικών του Γενικού Επιτελείου Στρατού ✓ Συγγραφέας Παιδικής Λογοτεχνίας ✓ Msc στην Ασφάλεια Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων ✓ Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής "Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση" ✓ Υποψήφια Διδάκτωρ στη Διδακτική της Πληροφορικής ✓ Μέλος του Εργαστηρίου Δημιουργικότητας Καινοτο

Education Leaders Awards 2023: Η δικαίωση της Αριάδνης Δάντε

Την Δευτέρα 03 Ιουλίου, στο Συνεδριακό Κέντρο Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (πρώην ΤΕΙ Πειραιά), πραγματοποιήθηκε η Τελετή Απονομής των  Education  Leaders  Awards  2023 . Για 8η συνεχόμενη χρονιά διοργανώθηκαν στην Ελλάδα από την  BOUSSIAS  events  τα  Education  Leaders  Awards  2023 , με στόχο να αναδείξουν και να επιβραβεύσουν τις εκπαιδευτικές μονάδες και δραστηριότητες, καθώς και τον Εκπαιδευτικό της Χρονιάς που ξεχώρισαν, με σκοπό την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής εμπειρίας, τόσο για τους διδασκόμενους, όσο και για τους διδάσκοντες στη νέα ψηφιακή εποχή. Περισσότερα από  200 υψηλόβαθμα στελέχη  της εκπαίδευσης, εκπρόσωποι Φορέων, Πανεπιστημίων, Επαγγελματίες καθώς και εκπρόσωποι Τύπου, βρέθηκαν στην Τελετή Απονομής, επικροτώντας την καινοτομία και την ποιότητα των βραβευμένων υποψηφιοτήτων των εκπαιδευτικών μονάδων και των ίδιων των εκπαιδευτικών στην χώρα μας. Συνολικά, διακρίθηκαν   57 εκπαιδευτικές μονάδες και εκπαιδευτικοί στον Δημόσιο Εκπαιδευτικό Φορέα και 40 εκπαιδευτικές